Electronische storingen

Voor vragen, opmerkingen, tutorials mbt het motorische gedeelte van je auto, kun je hier terecht. Gegeven adviezen e.d. zijn geheel voor eigen risico! Neem evt. eerst contact op met je dealer (ivm garantie e.d.).
Sportiva-Italia
Site Admin

Electronische storingen

Berichtdoor Sportiva-Italia » Do Mei 01, 2008 14:32

Persoonlijk heb ik veel ellende gehad met electronische storingen (gelukkig geen zaken die de auto deden stilvallen oid) en hieronder een paar tips.
In mijn geval ging het om een Fiat Punto HGT/Abarth uit 2004 (zgn. MkIIb).

ESP, Hillholder storingen: lampjes die gaan branden dat er een defect is aan genoemde onderdelen.

Wat kan de oorzaak zijn: vraag je garage om een zwaardere accu te testen en de software bij te werken!
In mijn geval loste dat heel wat op! Door het starten icm met al die electronica, kan de standaard (lichte) accu niet alles van stroom voorzien en krijg je een foutmelding.

Blijf je storingen houden: er is een klein stekkertje, waar ook de cruisecontrol zijn signalen door leidt en als die vervangen wordt, heb je grote kans dat alles prima in orde is.

Een kennis met een zelfde Punto had ook problemen, maar dan ook een stilvallende auto. Oorzaak was de stekker van de brandstofpomp.

Dat waren mijn problemen en oplossingen. Het kan natuurlijk voor ieder merk/type iets anders zijn, maar dan heb je een idee.

Tip: laat je niet door de importeur aan de kant schuiven met smoesjes als "wij weten niet van die storingen". Dat weten ze om de dooie dood wel, maar ze willen geen schadeclaims uitbetalen.
Vraag bij specifieke clubs of er bv softwareupdates zijn of dat er meer over bekend is.
Zodra ze merken dat je niet uit je nek staat te kletsen, zijn ze zomaar bereid je te helpen.

Terug naar “Motorisch”